بررسي سرويس VOICEMAIL در ايزابل
سلام . با يکي ديگر از مجموعه بلاگ آموزش پياده سازي VOIP با استفاده از سيستم تلفني Issabel در خدمت شما عزيزان هستيم . در اين قسمت از مجموعه بلاگ آموزشي وبسايت فيجيکا ميخواهيم به بررسي سرويس Voicemail يا صندوق صوتي در ايزابل بپردازيم . با ما همراه باشيد .
صندوق صوتي در ايزابل :
اگر کمي با سرويسهاي مراکز تلفني تحت شبکه يا ويپ آشنايي داشته باشيد حتما تا به حال بارها و بارها نام سرويس صندوق صوتي يا Voicemail به گوشتان خورده است . به کمک اين سرويس ميتوانيد قابليتي را روي مرکز تلفن VOIP خود پياده سازي نماييد که بر اساس سناريو يا تعاريف شما در مواقعي خاص ، فرد تماس گيرنده با يک شماره به سيستم صندوق صوتي متصل شده و يک پيام صوتي براي مخاطب خود ضبط کند تا وي بتواند در اولين فرصت پيام را شنيده و با او ارتباط برقرار کند . سيستم صندوق صوتي يکي از قابليتهاي جذاب و کاربردي ميباشد که شما ميتوانيد اين سرويس را در زمان
نحوه تنظيم Voicemail در ايزابل :
اولين قدم از مراحل تنظيم و راه اندازي اين سرويس کاربردي و پرطرفدار ورود به پنل مرکز تلفن ويپ سازمان و سپس ورود به تنظيمات داخلي تلفن مورد نظر که ميخواهيم سرويس صندوق صوتي در ايزابل را براي آن راه اندازي کنيم ميباشد . همانطور که در تصوير ذيل مشاهده ميکنيد قابليت Voicemail به صورت پيش فرض غير فعال است .
براي فعالسازي اين قابليت بايد فيلدهاي مربوطه را کامل نموده و سپس تنظيمات را ذخيره نماييد . اين فيلدها عبارتاند از :
- Voicemail Password : يک رمز عبور براي ورود به صندوق صوتي وارد کنيد .
- Email Address : يک آدرس ايميل وارد کنيد تا ايزابل پيامهاي ضبط شده را به آن ارسال کند .
- Email Attachment : آيا ميخواهيد فايل صوتي به ايميل ارسالي پيوست گردد ؟
- Play CID : آيا ميخواهيد شماره Caller ID فرد تماس گيرنده در ابتداي فايل صوتي پخش گردد ؟
- Play Envelope : آيا ميخواهيد تاريخ و ساعت پيام در ابتداي فايل صوتي ضبط گردد ؟
- Delete Voicemail : آيا پيام بعد از ايميل شدن به مخاطب از روي مرکز تلفن حذف شود ؟
- VM Option : اين فيلد مربوط به برخي تنظيمات پيشرفته صندوق صوتي و مرکز تلفن ميباشد .
در قدم بعدي بايد تعيين کنيم که تماس در چه مواقعي بايد به سمت صندوق صوتي تنظيم شده در ايزابل هدايت شود ؟ بنابراين بايد به بخش Optional Destination مراجعه نموده و فيلدهاي مربوطه را کامل کنيم . ( هر حالتي را که ميخواهيد به سمت صندق صوتي ارسال کنيد را بايد روي گزينه Voicemail قرار دهيد . )
- No Answer : اگر فرد پاسخگو نبود .
- Busy : اگر خط فرد مشغول بود .
- No Reachable : اگر داخلي در دسترس نبود . ( مثلا داخلي روي تلفن تنظيم نشده باشد يا تلفن وصل نباشد .)
گوش دادن به پيامهاي Voicemail از طريق پنل تحت وب :
براي اين کار کافيست وارد زرمنوي Voicemail از بخش PBX شده تا به تمام پيامهاي ضبط شده دسترسي داشته باشد .
مطالب مرتبط با معرفي ماژول سيستم Voicemail در ايزابل در همين نقطه به پايان ميرسد ، در مقاله بعدي با يکي ديگر از مفاهيم جذب دنياي VOIP در خدمت شما عزيزان خواهيم بود . در صورت وجود هرگونه سوال يا ابهام ميتوانيد از طريق فيلد ديدگاهها با کارشناسان Figika در ارتباط باشد .
صوتي ,voicemail ,صندوق ,سرويس ,تلفن ,ايزابل ,صندوق صوتي ,در ايزابل ,مرکز تلفن ,صوتي در ,اين سرويس ,بررسي سرويس voicemail